Dette kjøpet er regulert av standard salsvilkår for forbrukarkjøp av varer over internett. Med forbrukarkjøp meinast her sal av vare til forbrukar som ikkje i hovudsak handlar som ledd i næringsverksemd, og når seljaren opptrer i næringsverksemd med sal av varer over internett. Kontrakten er utarbeida og anbefalt brukt av Forbrukarombodet. Forbrukarkjøp over Internett regulerast hovudsakeleg av avtalelovea, forbrukarkjøpslovea, marknadsføringslova, angrerettslova og ehandelslova, og desse lovane gir forbrukar ufråvekelege rettigheiter. Vilkåra i kontraka skal ikkje bli forstått som nokon begrensing i dei lovbestemde rettane, men oppstiller dei viktigaste rettane og pliktane for partane i handelen.

Sjå meir hos forfbrukartilsynet her: Forbrukertilsynet.no

1) Avtalen

Avtalen mellom kjøpar og seljar består av opplysningane seljaren gir om kjøpet i bestillingsløysinga i nettbutikken (blant anna opplysningar om varens art, meng, andre eigenskapar, pris og leveringsvilkår), eventuell direkte korrespondanse mellom partane (til dømes e-post) og desse salsvilkåra. Ved motstrid mellom opplysningane seljaren har gitt om kjøpet i bestillingsløysinga i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partane og vilkåra i salsvilkåra, går direkte korrespondanse mellom partane og opplysningane gitt i bestillingsløysinga føre salsvilkåra, så framt det ikkje strid mot bindande lovgivning.

2) Partene

Seljar:
Firmanavn: STIFTINGA DET NORSKE SAMLAGET
Kontaktadresse: Pb. 4672 Sofienberg, 0506 Oslo
Besøksadresse: Mariboes gate 13, 0184 Oslo
E-post: ordre@samlaget.no
Organisasjonsnummer: 935 305 314

Kjøpar er den personen som gjer bestillinga.

3) Prisar

Den oppgitte prisen for vara og tenester er den totale prisen kjøpar skal betala. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterlegare kostnader som seljar før kjøpet ikkje har informert om, skal kjøpar ikkje bera. Samlaget tar atterhald om prisfeil i nettbutikken.

4) Fraktvilkår

Samlaget tilbyr fraktfri levering på alle ordrar over kr 500,-. På ordrar under kr 500,- kjem eit tillegg for frakt.

5) Avtaleinngåing

Avtalen er bindande for begge partar når kjøparen har sendt bestillinga si til seljaren. Avtalen er likevel ikkje bindande viss det er skrive- eller tastefeil i tilbodet frå seljaren i bestillingsløysinga i nettbutikken eller i kjøparens bestilling, og den andre parten innsåg eller burde ha innsett at det gjaldt ein slik feil.

Ordrestadfesting: Når seljaren har fått kjøparens bestilling, skal seljaren utan ugrunna opphald bekrefta ordren ved å senda ei ordrestadfesting til kjøparen. Det blir anbefalt at kjøparen kontrollerer at ordrestadfestinga stemmer overeins med bestillinga med omsyn til tal, varetype, pris osb. Er det ikkje samsvar mellom bestillinga og ordrestadfestinga, bør kjøparen ta kontakt med seljar så snart som mogleg på ordre@samlaget.no.

6) Betaling

Seljaren kan krevja betaling for vara frå det tidspunktet han blir send frå seljaren til kjøparen.

Viss kjøparen nyttar kredittkort eller debetkort ved betaling, kan seljaren reservera kjøpesummen på kortet ved bestilling. Korta blir belasta same dag som vara blir sendt. Ved betaling med faktura, blir fakturaen sendt til kjøparen via Klarna. Betalingsfrista kjem fram av fakturaen og er på minimum 14 dagar frå mottak.

Kjøparar under 18 år kan ikkje betala med etterfølgande faktura.

7) Levering

Levering er skjedd når kjøparen, eller representanten hens, har overtatt tingen.

Viss ikkje leveringstidspunkt kjem fram av bestillingsløysinga, skal seljaren levera vara til kjøpar utan unødig opphald og seinast 30 dagar etter bestillinga frå kunden. Vara skal leverast hos kjøparen med mindre anna er særskild avtalt mellom partane.

8) Risikoen for vara

Risikoen for vara går over på kjøpar når hen, eller hens representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.

9) Angrerett

Med mindre avtalen er unnateken frå frå angrerett, kan kjøparen angra kjøpet av vara i samsvar med angrerettslova.

Kjøparen må gi seljar melding om bruk av angreretten innan 14 dagar frå fristen byrjar å løpe. I fristen blir alle kalenderdagar inkludert .

Viss fristen endar på ein laurdag, heilagdag eller høgtidsdag blir fristen forlenga til næraste verkedag. Angrefristen blir sedd som overhalde viss meldinga er send før fristen er utløpt. Kjøpar har bevisbyrden for at angrerett er vorte gjort gjeldande, og meldinga bør derfor skje skriftleg (angrerettskjema, e-post eller brev). Angrefristen startar å løpe:

  • Ved kjøp av einskildståande varer vil angrefristen gå frå dagen etter vara/varene er mottatt.
  • Blir det selt eit abonnement, eller inneber avtalen regelmessig levering av identiske varer, går fristen frå dagen etter første sending er mottatt.
  • Består kjøpet av fleire leveransar, vil angrefristen gå frå dagen etter siste leveranse er mottatt.

Angrefristen blir utvida til 12 månader etter utløpet av den opphavlege fristen dersom seljar ikkje før avtaleinngåinga opplyser om at det gjeld angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarande gjeld ved manglande opplysning om vilkår, tidsfristar og framgangsmåte for å nytta angreretten. Sørger den næringsdrivande for å gi opplysningane i løpet av desse 12 månadene, går angrefristen ut likevel 14 dagar etter den dagen kjøparen mottok opplysningane.

Ved bruk av angreretten må vara leverast tilbake til seljaren utan unødig opphald og seinast 14 dagar frå melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøpar dekker dei direkte kostnadene ved å returnera varet, med mindre anna er avtalt eller seljar har late vere å opplysa om at kjøpar skal dekka returkostnadene. Seljaren kan ikkje fastsetja gebyr for bruken til kjøparen av angreretten.

Kjøpar kan prøva eller testa vara på ein forsvarleg måte for å fastslå arten til vara, eigenskapar og funksjon, utan at angreretten fell bort. Dersom prøving eller test av vara går utover kva som er forsvarleg og nødvendig, kan kjøparen bli ansvarleg for eventuell redusert verdi på vara.

Seljaren er forplikta til å tilbakebetala kjøpesummen til kjøparen utan unødig opphald, og seinast 14 dagar frå seljaren fekk melding om avgjerda til kjøparen om å nytta angreretten. Seljar har rett til å halda tilbake betalinga til hen har mottatt vara frå kjøparen, eller til kjøpar har lagt fram dokumentasjon for at vara er send tilbake. Har du spørsmål rundt angrerett kan du kontakta oss på ordre@samlaget.no.

10) Forseinking og manglande levering – rettane og fristen for kjøparen for å melda krav

Dersom seljaren ikkje leverer vara eller leverer han for seint i samsvar med avtalen mellom partane, og dette ikkje skylder kjøparen eller forhold på kjøparens side, kan kjøparen i samsvar med reglane i kapittelet i forbrukarkjøpslova 5 etter omstenda halda kjøpesummen tilbake, krevja oppfylling, heva avtalen og/eller krevja erstatning frå seljaren. Ved krav om mishaldsverknad bør meldinga av bevisomsyn vera skriftleg (til dømes e-post).

Oppfylling

Kjøpar kan halda fast på kjøpet og krevja oppfylling frå seljar. Kjøpar kan likevel ikkje krevja oppfylling dersom det gjeld ein hindring som seljaren ikkje kan overvinna, eller dersom oppfylling vil medføra ein så stor ulempe eller kostnad for seljar at det står i vesentleg misforhold til interessa til kjøparen i at seljaren oppfyller. Skulle vanskane falla bort innan rimeleg tid, kan kjøpar likevel krevja oppfylling.

Kjøparen taper retten sin til å krevja oppfylling om han eller ho ventar urimeleg lenge med å fremma kravet.

Heving

Dersom seljaren ikkje leverer varet på leveringstidspunktet, skal kjøparen oppfordra seljar til å levera innan ein rimeleg tilleggsfrist for oppfylling. Dersom seljar ikkje leverer vara innan tilleggsfristen, kan kjøparen heva kjøpet.

Kjøpar kan likevel heva kjøpet umiddelbart viss seljar nektar å levera vara. Tilsvarande gjeld dersom levering til avtalt tid var avgjerande for inngåinga av avtalen, eller dersom kjøparen har underretta seljar om at leveringstidspunktet er avgjerande.

Blir tingen levert etter tilleggsfristen forbrukaren har sett eller etter leveringstidspunktet som var avgjerande for inngåinga av avtalen, må krav om heving gjerast gjeldande innan rimeleg tid etter at kjøparen fekk vita om leveringa.

Erstatning

Kjøparen kan krevja erstatning for lidt tap som følgje av forseinkinga. Dette gjeld likevel ikkje dersom seljaren godtgjer at forseinkinga skyldast hindring utanfor seljar sin kontroll som ikkje kunne vorte tatt i betraktning på avtaletida, unngått, eller overvunne følgja av.

11) Mangel ved var– rettane og reklamasjonsfrist for kjøparen

Viss det gjeld ein mangel ved vara må kjøpar innan rimeleg tid etter at den vart oppdaga eller burde ha vorte oppdaga, gi seljar melding om at han eller ho vil påkalla seg mangelen. Kjøpar har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innan 2 mnd. frå mangelen vart oppdaga eller burde vorte oppdaga. Reklamasjon kan skje seinast to år etter at kjøpar overtok vara. Dersom vara eller delar av han er meint å vara vesentleg lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år. Dersom vara har ein mangel og dette ikkje skylder kjøparen eller forhold på kjøparens side, kan kjøparen i samsvar med reglane i forbrukarkjøpslova kapittel 6 etter omstenda halda kjøpesummen tilbake, velja mellom retting og omlevering, krevja prisavslag, krevja avtalen heva og/eller krevja erstatning frå seljaren. Reklamasjon til seljaren bør skje skriftleg.

Retting eller omlevering

Kjøparen kan velja mellom å krevja mangelen retta eller levering av tilsvarande ting. Seljar kan likevel motsetja seg kravet til kjøparen dersom gjennomføringa av kravet er umogleg eller valdar seljaren urimelege kostnader. Retting eller omlevering skal gjerast innan rimeleg tid. Seljar har i utgangspunktet ikkje rett til å gjera meir enn to avhjelpsforsøk for same mangel.

Prisavslag

Kjøpar kan krevja eit passande prisavslag dersom varet ikkje blir retta eller omlevert. Dette inneber at forholdet mellom nedsett og avtalt pris svarer til forholdet mellom verdien av tingen i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlege grunnar taler for det, kan prisavslaget i staden setjast lik mangelen for kjøparen.

Heving

Dersom varet ikkje er retta eller omlevert, kan kjøparen òg heva kjøpet når mangelen ikkje er uvesentleg.

12) Rettane til seljaren ved kjøparens mishald

Dersom kjøparen ikkje betaler eller oppfyller resten av pliktene etter avtalen eller lova, og dette ikkje skylder seljaren eller forhold på seljarens side, kan seljaren i samsvar med reglane i forbrukarkjøpslova kapittel 9 etter omstenda halda vara tilbake, krevja oppfylling av avtalen, krevja avtalen heva samt krevja erstatning frå kjøparen. Seljaren vil òg etter omstenda kunna krevja renter ved forseinka betaling, inkassogebyr og eit rimeleg gebyr for varer som ikkje vert henta.

Oppfylling

  • Seljar kan halda fast på kjøpet og krevja at kjøparen betaler kjøpesummen. Er varet ikkje levert, taper seljaren sin rett dersom han ventar urimeleg lenge med å fremma kravet.

Heving

  • Seljar kan heva avtalen dersom det gjeld vesentleg betalingsmishald eller anna vesentleg mishald frå kjøparens side. Seljar kan likevel ikkje heva dersom heile kjøpesummen er betalt. Fastset seljar ein rimeleg tilleggsfrist for oppfylling og kjøparen ikkje betaler innan denne fristen, kan seljar heva kjøpet.

Renter ved forsinka betaling/inkassogebyr

  • Dersom kjøparen ikkje betaler kjøpesummen i samsvar med avtalen, kan seljar krevja renter av kjøpesummen etter forseinkingsrentelova. Ved manglande betaling kan kravet, etter føregåande varsel, bli sendt til kjøper. Kjøper kan då bli halde ansvarleg for gebyr etter inkassolova.

Gebyr ved uavhenta ikkje-forskuddsbetalte varer

  • Dersom kjøparen lèt vere å henta ubetalte varer, kan seljar belasta kjøpar med eit gebyr. Gebyret skal maksimalt dekka det faktiske utlegget til seljaren for å levera vara til kjøparen. Eit slikt gebyr kan ikkje belastast kjøparar under 18  år.

13) Garanti

Garanti som blir gitt av seljaren eller produsenten, gir kjøparen rettar i tillegg til dei rettane kjøparen allereie har etter ufråvikeleg lovgivning. Ein garanti inneber dermed ingen avgrensingar i retten kjøparen har til reklamasjon og krav ved forseinking eller manglar etter punkt 9 og 10

14) Personopplysningar

Behandlingsansvarleg for innsamla personopplysningar er seljar. Med mindre kjøparen samtykker til noko anna, kan seljaren, i tråd med personopplysningslova, berre innhenta og lagra dei personopplysningane som er nødvendig for at seljaren skal kunna gjennomføra forpliktingane etter avtalen. Personopplysningane til kjøparen vil berre bli utleverte til andre viss det er nødvendig for at seljar skal få gjennomført avtalen med kjøparen, eller i lovfesta tilfelle.

Dersom du har spørsmål om personopplysningar knytt til deg, eller ønsker å gjera bruk av rettane dine til retting eller sletting etter personopplysningslova, kan du senda ein e-post til ordre@samlaget.no

15) Konfliktløysing

Klager blir retta til seljar innan rimeleg tid, jf. punkt 9 og 10. Partane skal freista å løysa eventuelle tvistar med godvilje. Dersom dette ikkje lykkast, kan kjøparen ta kontakt med Forbrukarrådet for mekling. Forbrukarrådet er tilgjengeleg på telefon 23  400 500  eller www.forbrukerradet.no.